God morgon!

Jag hade en ganska tuff dag igår,jag hetsåt, tog dulco som började verka sent på kvällen och jag har varit vaken i princip hela natten. Jag mår ändå helt okej nu på morgonen, jag har bara druckit vatten än så länge. Jag känner att jag måste fasta idag eftersom jag hetsåt igår. Varför ska det vara så himla svårt att sluta hetsäta? Det har blivit mindre och mindre för mig däremot, men det är forfarande illa. Jag kanske måste acceptera att det är en lång process och att det tar tid. 
 
Vad har jag planerat idag då? Jag ska inte göra så mycket, kanske göra lite fysik. Jag har börjat gå allt mer tillbaka till skolan, jag ska nästan gå tillbaka helt inom dem närmsta veckorna. Jag vill ju tillbaka till skolan, jag vill bara se till att jag är okej först. 
 
Jag ska byta medicin, min nuvarande medicin (Abilify) gör mig så trött och nedstämd, läkaren tycker jag ska börja med Seroquel. Jag har hört att många går upp i vikt av Seroquel, vilket skrämmer mig. Varför måste alla mediciner ha så pissiga biverkningar? Ibland så känns biverkningarna värre än själva sjukdomen. Jag vill egentligen inte ha medicin, jag vill vara manisk hur sjukt det än låter. Det är så skönt att vara manisk, alla bekymmer försvinner för en stund. Jag har noll ångest, självförtroendet är på topp och jag orkar med livet. Det är det som är så jobbigt med att vara deprimerad, man orkar inte ett skit. Jag kunde knappt kliva upp ur sängen vissa dagar och när jag väl gjorde det så stirrade jag bara ut i tomma intet. Depressionerna är hemska. 
 
Vi hörs senare. 
 

Kommentarer
Träningsgjädjen

Ja oavsett storlek på framstegen är det ju alltid bättre så, än att stå och stampa på samma ställe. Att ta sig ur hetsätningar är verkligen inte lätt, kämpar också med det..

Kram

       http://traningsgladjen.blogspot.se/
bulldozer.blogg.se

Starkt av dig att börja ta tag i skolan igen, det är riktigt svårt. Och precis som bilden säger - du har tagit dig långt redan nu! Fortsätt så bruden, jag tror på dig. Kram

       http://bulldozer.blogg.se/
Amanda

jag tror inte man går upp drastiskt i bikt av den

kram

       http://amandacarlberg.com



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: