Mina safe foods

Hej på er!
Några utav er ville veta mina safe foods så här kommer en lista. Kom ihåg att detta är MINA safe foods, det innebär INTE att dessa just passar dig eller att allt annat som inte står med är dåligt, fel eller onyttigt! Ni får gärna kommentera era safe foods. Vissa saker som tex. potatis äter jag ENDAST i soppor, inte annars. Om ni vill ha recept eller undrar över något livsmedel så är det bara att fråga! Viktigt att komma ihåg är att olika sorter av vissa livsmedel kan ha olika mängd kalorier, tex. hamburgerbröd. Det varierar stort mellan olika fabrikat så det gäller att hitta de med lägst kcal!
 
Grönsaker, bär och frukt (alla grönsaker, bär och frukter är helt okej men dessa använder jag mest):
Broccoli, Gurka, Wokgrönsaker (finns färdigt att köpa), Hallon, Jordgubbar, Päron, Banan, Lök, Morot, Vattenmelon, Blomkål, Tomater, Paprika, Zucchini, Majs, Krossade tomater, Dolmio pastasås
 
Bröd, gryn och liknande (kolhydrater av olika slag):
Tortillabröd och Pitabröd (bra att ha grönsaker i!), Hamburgerbröd, Frön av olika slag, Potatis, Fullkornsmakaroner (max 1,5 dl torrvara), Havregryn, Rågflingor, Riskakor, Paulun's supergröt
 
Mejeriprodukter:
Yoghurt och mjölk (främst till smoothies), Riven mozzarella ost (max 30 gram/dag, cirka 90 kcal), Mandelmjölk
 
Proteiner:
Ägg, Kyckling, Kycklingburgare (Köp kronfågels färdigstekta kycklingburgare! Dem har 90 kcal/styck om man tillagar dem utan fett, bäst blir dem i ugnen), kycklingköttbullar (kronfågel, nyckelhålsmärkta),Kycklingspett (guldfågeln, max två), skinka (pärsons tunna skivor), Quornfärs
 
Övrigt:
Low fat popcorn (1 gång/vecka), Varma koppen, Bulljong, Lättglass (1 gång/vecka)
 
Så, det där var min lista! Det finns sakert saker jag glömt haha. Jag har en några recept om någon är intresserad på bland annat tacos, soppor, kryddiga grönsaker, varadagsmat med mera. Jag hittar på nya maträtter hela tiden genom att blanda olika safe foods. Som igår tex så åt jag fullkornsmakaroner och quornfärssås med grönsaker. Allt handlar om att vara kreativ! Det går att göra så mycket låg kcal mat om bara försöker. Som ni säkert förstår så är jag inte vegetarian längre, men jag äter vegetariskt flera gånger i veckan. Ni borde verkligen pröva quornfärs, man kan göra så mycket med det! 
 
Btw nu ska jag gå och äta en kycklingburgare med grönsaker, cirka 300 kcal. Vet inte vad det blir till middag, har inte bestämt mig ännu! Skriver sen, många kramar. ♥
 
 

Kommentarer
fjärilsvikt

Tack för listan! Tror mer människor än jag är intresserade av recept.

Sen så tänkte jag på din länklista i bloggen, flera har raderat sina bloggar... Har du tips på fler?

Svar: Inga problem! Ska absolut skriva ner lite recept. :)
Tyvärr inte! Startade min blogg redan 2012 (har dock raderat inlägg sedan dess) och då var vi ett helt gäng bloggare! Tyvärr så har många valt att sluta blogga/ta bort sina bloggar. Har samma önskan som du - vill också hitta fler bloggar att läsa. Saknar tiden då vi var en stor grupp, det var mysigt att inte känna sig så ensam.

Många kramar.♥ - Josefine
josefineshemlighet.blogg.se

       http://unreadletters.blogg.se
fjärilsvikt

Svar: Det är klart jag vet att det är okej att äta, det är bara det att jag är alldeles för långt upp på min HV för att kunna äta utöver planerat. Kram!

       http://unreadletters.blogg.se
Stubborn kid ✞

(ノ◕ヮ◕)ノ vart kan man hitta lättglass?

Svar: Finns på ica, konsum osv. Äter GB's lättglass som har cirka 150 kcal/250 ml glass.
Kram! Ska kolla in din blogg. :)
josefineshemlighet.blogg.se

       http://stubbornkid.blogg.se



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: