mår så jävla dåligt just nu.

vill bara gråta, skära, dö. orkar inte med all jävla ångest detta liv innebär. nej, jag pratar inte om ätstörningen, jag pratar om all skit i mitt liv. ätstörningen är min trygghet och om den tas ifrån mig så kommer jag inte orka mer. 
 
min nya terapeut/whatever ger aldrig upp. när jag var på bup idag så fick jag inte gå, hon överskrev min tid där. fick prata med henne själv utan mamma. hon fattar att jag inte mår bättre, att jag inte sköter maten osv. att jag fortfarande försöker gå ner i vikt. hon var så jävla gnällig att jag fick lust att slå henne. orkar inte med denna press, vill inte bli frisk - jag är inte ens sjuk. 
 
VAFAN SKA JAG GÖRA?! hur ska jag dölja min "sjukdom" bättre??? snälla hjälp. 

Kommentarer
c

Jag känner igen den där känslan såväl, någon som pressar en till den punkt att man är påväg att förlora kontrollen man inbillar sig att man har.
De är fruktansvärt!

Enda tipset jag har, som egentligen inte är ett tips på hur du ska dölja det bättre men ändå ett tips, är att du hittar något som motiverar dig, något som lindrar ångesten och som får dig att må bra på andra plan.
på så sätt brukar de bli lättare att hantera ångest och jobbiga känslor över lag och där också uppfattas som att må bättre - trotts att man har vad de anser ett felaktigt beteende runt mat eller en ätstörning.

Kram! var rädd om dig

       http://notcutout.blogg.se
c

Jag känner igen den där känslan såväl, någon som pressar en till den punkt att man är påväg att förlora kontrollen man inbillar sig att man har.
De är fruktansvärt!

Enda tipset jag har, som egentligen inte är ett tips på hur du ska dölja det bättre men ändå ett tips, är att du hittar något som motiverar dig, något som lindrar ångesten och som får dig att må bra på andra plan.
på så sätt brukar de bli lättare att hantera ångest och jobbiga känslor över lag och där också uppfattas som att må bättre - trotts att man har vad de anser ett felaktigt beteende runt mat eller en ätstörning.

Kram! var rädd om dig

Svar: Tack så mycket för dina råd. ♥ Kram!
josefineshemlighet.blogg.se

       http://notcutout.blogg.se
Ingen mat, ska bli smal

Så var det för mig också när jag gick hos min kurator. Hon visste exakt vilka frågor och skulle ställa och var min svaga punkt var. Hon ställde frågor som jag inte ville svara på för jag ville hålla inne med all smärta jag hade inom mig, jag vill inte att någon skulle veta hur allvarligt det var. Men hon pressade mig med frågor, bokade in fler och fler tider och tillslut kunde jag inte vara stark och stå emot. Då bara allt släppte och jag berättade allt, hur jag egentligen mådde. Det jag vill att du ska veta är att efter min kurator fick veta hur jag mådde så har allting i mitt liv bara blivit bättre. Det du gör när du håller något sådant inom dig är att skada och plåga dig själv bara. Berättar du så får du hjälp. Den hjälpen kommer rädda dig. Och ja, det är skrämmande i början att något kommer så nära dig. Men de vill bara hjälpa dig, inget annat <3

       http://ingenmatskablismal.blogg.se/
storlekskinny

Åh vad jag känner igen mig! min psykolog är precis lika dan.. skiiit jobbigt..
Hoppas det går bättre sedan. Villket perfekt läge du har nu när du är ensam hemma!
Har tvärr inget tips på hur man döljer lättare/effektivare.. Jag har dock ett inlägg skrivet för typ 1-2 månader sedan på ca 50 tips på hur man döljer effektivt, värt att kolla in! det var ett utav mina första inlägg. kram <33

       http://storlekskinny.blogg.se



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: