Hej vänner

Som ni märkt så har jag inte bloggat på länge. Sanningen är att jag skäms så mycket över mig själv.
 
Antingen så vräker jag i mig eller så svälter jag. Antingen så rullar jag mig fram eller så vinglar jag av yrsel. Folk måste ju tänka att jag har problem (haha). Fattar inte varför det ska vara så svårt att hitta ett mellanläge. 
 
Hur känns hunger? Ärligt talat så vet jag inte. Vad är normal hunger? Jag vet bara hur det är att känna sig tom. Är det så det känns? Känner alla sig tomma och ensammast i hela världen när dem är hungriga? 
 
Jag har så svårt att skilja på saker, rätt och fel. Jag blir som en ny människa varje dag fast jag fortfarande är tråkiga Josefine. Jag vet inte vem jag är.
 
Skolan har börjat. Det går bra hittills. Mina lärare vet om att jag mått dåligt. Men jag leker den lyckliga lilla flickan och alla verkar köpa det. Det är skrattretande att folk tror man är glad så länge man ler, för det är ju tydligen omöjligt att låsas le även om man går sönder inuti. Jag tycker det är lätt. Det är så barnsligt lätt att ljuga för dem som hellre tar en glad lögn än en svart sanning. Det är ju bättre att intala sig själv att allt är toppen än att försöka ta tag i den mörka sanningen. 
 
Dagen har varit sådär. Jag ville dö den här morgonen för att min hy är så äcklig och tänkte skippa skolan. Istället går jag dit i alla fall, målar på ett leende, gameface is on. Jag har insett att mitt liv är som ett spel och det enda sättet att vinna är att bluffa. Trots allt är inställningen jätteviktig för betygen och verkar man pessimistisk så är det omöjligt att få bra betyg (i min skola). Därför gynnar det mig mer att låsas som allt är bra för den sakens skull. För jag ska bli så bra att ingen kan säga något annat. Vad heter den där eleven som alltid får A och är sjukt fin? Jo, juste, det är ju Josefine. 
 
 
 
 

Kommentarer
coffesmokesdietcokes.blogg.se

Du behöver inte skämmas. Om någonstans så är väl bloggvärlden där det finns likasinnade som förstår.
Jag undrar oxå det. Det enda jag vet, för det mesta, är att vara tom, eller att känna sug. Sällan (aldrig) hungrig.. bara sugen.
Hursom, det ordnar sig! <3

Svar: Tack min vän. ♥
josefineshemlighet.blogg.se

       http://coffesmokesdietcokes.blogg.se/
slitna joggingskor

vad fint du skriver. känner igen mig i precis varje ord du skriver.

Svar: Tack så mycket, det känns skönt att veta att man inte är ensam.
josefineshemlighet.blogg.se

       http://slitnajoggingskor.blogg.se
Anonym

slås mot den, tänk att normalt är bäst och ett normalt liv är viktigt. vi slås och brottas med samma sak. får du hjälp, behandling?

       http://whofelicia.blogg.se
Nathalie

Kramar till dig! Vet hur du känner. Jag har också tappat begreppen hunger och mättnad. Och det är svårt att le när man egentligen går sönder och jag säger till dig att du måste inte le. Du är stark oavsett om du visar dig glad eller ledsen. Men jag vet att det är lättare sagt än gjort.. Jag går sönder med dig medan jag ler. <3

Saknat dig!

Svar: Kram finaste Natta, jag saknar dig också. ♥
josefineshemlighet.blogg.se

       http://h0minem.blogspot.com
Felicia-

känner igen mig i allt du skriver

       http://whofelicia.blogg.se



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: